22 October 2011

~AKU HANYA WANITA BIASA~

"Kpdamu yg akn mnjdi PENDAMPINGKU kelak,trma ksih krna tlh memilihku di antra ribuan bidadari d luar sana yg siap ntk kmu pilih...sedangkn kmu bgitu tahu,AKU HANYA WANITA BIASA,yg sgt jaoh dr kesempurnaan..dsbbkn itu,aku ign kmu tahu,aku bukan wanita yg sempurna,aku sgt byk kekurangan..
MAKA KETAHUILAH...........

Kpdamu yg akn MEMILIHKU kelak,

aku xsebijak SITI KHADIJAH,aku akn sentiasa 'berbuat salah dan begitu menyedihkan'..maka ku pohon darimu,bijaklah mghadapiku,jgn marah padaku,nasihati aku dgn pnuh hikmah,krna bg diriku kaulah pemimpinku,tak akn berani ku mmbangkang pdamu...
Duhai kau yg telh memilihku kelak,..
Igtlah, xselamanya aku akn CANTIK di matamu,ada kalanya aku akn nmpak begitu kusam dan hodoh,mgkin krna aku trlalu sibuk di dapur,myiapkan mkan n minum ntk kamu dan anak-anak kita nanti..INSYAALLAH..
atau mgkin krna sehrian aku mguruskn ISTANA KECIL kita,agr kamu dan anak dpt hidup dgn nyaman n damai...Maka mgkin aku berkesempatan berdandan utk mnyambut kepulangnmu dr kerja..

mgkin kau akn melihatku trsengguk-sengguk saat mndgar keluhan dan ceritamu,bkn krna aku xsuka mnjdi tempatmu menumpahkan sgla rasamu,tp krna semalam saat kau tdur dgn nyenyak,aku xsdetikpun trtidur krna mnjga anak kecil kita yg sedang sakit,dan aku tahu kau letih mncari rezeki ntk kami,Maka xingin ku mngusik sedikit pn lelapmu...Jadi,jika esok pg,kau mndapatiku bgitu letih dan ada lingkaran htam di mataku,maka tetaplah SENYUM padaku,krna kau adlah KEKUATANKU...

Pdamu yg mnjadi NAKHODA dlm hidupku kelak,

aku xsesabar FATIMAH,adakalanya kau akn menemukanku begtu marah,menangis,bkn krna aku mmbangkang padamu,tp AKU HANYA WANITA BIASA,aku jga mmerlukan tmpat utk menumpahkn beban dhatiku,tmpt ntk melepaskn penatku,dan mgkin saat itu,aku xmenemuimu,atau kau bgtu sibuk dgn pkerjaanmu,maka bersabarlah......yg kuperlukan hnyalah belaian dan pelukanmu,..krna bagiku kau adalh titisan embun yg mampu memadamkn sgla resahku...

ataupn adakalanya tgnku akn mencubit dan memukul dgn kasih syg anak kecil kita krna lelah dan penatku d tmbh rengekannya yg xhbis-hbisnya..SUNGGUH bkn ku ign menyakitinya,tp kekadang aku khabisan cara ntk menenangkn hatinya..Maka jgn memarahiku krna tlh myakiti buah hti kita,tp ckup kau usap kepalaku,dan bisikkn kata syg dtelingaku,krna dgn itu ku tahu kau sllo mghrgai smua yg ku lakukan ntk kalian,dan kau akn menemukanku mngis mnyesali prbuatanku pd anak kita,dan aku akn mrsakan ribuan kali rsa sakit dr cubitan yg kuberikan padanya,dan aku brjnji xkan ulanginya lg......

Pdamu yg mnjadi IMAM dlm hidupku kelak,

aku xsecerdas AISYAH,maka jgn pernah bosan mengajariku,mmbimbingku ke-ARAHNYA,walau kdg aku bgitu bebal dan bodoh,tp jgn prnah letih mengajarku... Jgn segan mmbangunkanku di sepertiga malam utk bersamamu bermunajat pd Yg MAHA KASIH...jgn letih mngingatkanku utk terus bersamamu mendulang pahala dlm amalan2 sunnah..bimbing tgnku ke JANNAHNYA,agar kmu dan aku tetap bersatu di dlmnya...

Pdmu yg mnjdi KEKASIH HATI DAN TEMAN DLM HIDUPKU kelak,

seiring berjalannya waktu,kmu akn menemukn RAMBUTKU yg dlunya hitam dan indah,akn menipis dan memutih,KULITKU yg lembut dan licin akn mulai luntur,TANGANKU yg halus akn mnjadi kasar...dan kau xkn menemukanku sbgai WANITA CANTIK yg kau khitbah(meminang) puluhan taon yg lalu..bkn WANITA MUDA yg slalu mnyenangkn hatimu...maka jgn pernah berpaling dariku,krna 1 yg xpernah berubah,bahkn semakin bertmbh sejak dlu,iaitu rasa cintaku padamu...

ketahuilah...tiap hari,tiap jam,tiap minit n tiap saat,telah ku lewati dgn sllo jtuh cinta padamu,maka cintailah aku,DENGAN APA ADANYA AKU....jgn berharap aku MENJADI WANITA SEMPURNA..
MAAFKANKU KRNA AKU BUKAN PUTERI....."AKU HANYA WANITA BIASA".....

~~qeinrywaheeda~~

terima kasih sudi baca :)

2 comments:

cikkurekure said...

untuk calon suamiku :)

qeinrywaheeda said...

smgat cikkurekure..mentang2 da g kursus kawen ye..hehe