25 October 2011

R.I.P MARCO SIMONCELLI & DAN WHELDON


tribute to both of them...
kmi akn merindui 2 nama  bsar dlm sukan permotorn antrbgsa..:(:(
wlpn aku xbpe amek tau sgt sal sukan race ni,tp aku rse simpati sgt...bgtu mnyayat hati,

MARCO SIMONCELLI,
dr video2 yg aku da tgk n also berita2 yg kuar,aku tgk msa dia kna laggar tu,dia msih bernyawa,kaki dia msih brgerak msa dia ngh sliding kt ats trek tu,cuma tgn dia mybe patah,da lembik..ble da hbes sliding,bru kki dia trhenti mcm org dh mati(cmne ye nk jelaskn)..kre ttibe jd lembik,dr sblomnya,korg tgk sndri lah,usha btol2...2 yg aku dpt tgk la,mgkin mata aku ni silap ke pe,xtau la..
n aku dpt rse,btapa sketnya dia time tu,tp mjurlah,xlme pon,trus dia mninggal....tayar moto Yamaha Tech 3,Collin Edward(yg ni aku kenal),btol2 lggr bhgian kepala Marco,pastu,lggr dkat tgn ngn dada dia..sbb 2 helmet dia pecah,n Valentino Rossi pon lggr tgn dia jgak..sedey la....npe msti mnggal dgn bnda yg dia ske,mksud aku,dia mnat sukn ni,n dia mnggal pon dgn sukn ni....simpti sgt2..smpi xleh tido mlm dok pkir...

DAN WHELDON,
ini mnggal seminggu sblm Marco,yg ni lg lah simpati,dh ada anak 2 org,yg kecik tu,bru lahir 2009,..xcident lg dasyat,trbang2 kreta dorg,pastu trbakar...dlm vdeo,aku xdpt cam btol2 kreta dia,sbb asap hitam + byk keta,tp dlm 1 gmbr,ada nmpak serpihan keta Dan,B & W terbg di udra..yg slbihnya trbakar kt tepi pagar..xtau lah dia ada kt dlm keta tu or x..tp mmg mngerikn...tp aku rse msti xsempt kuar,tli pggang je da ssh nk bkak,keta plak remuk,trbkr...isy,xtau lah,kecian.....itu je ayat aku dr semlm smpi ke hr ni,smpi2 dak2 kelas da bosan,xtau nk ckp pe kt aku...

da 2 hr xleh tido,asyik dok byg je cmne dorg rse sakit,saat2 getir tu...haii,trlalu mgmbil tahu isu2 smasa sgt pon susah jgk aku ni,kdg2 emotional trlbih,dok trbyg2 segala...lg aku xpuas ati,lg tu aku akn search smpi aku dpt yg aku nk,punca,mcm mna berlaku,knpa,n bla,bla bla....tp btol la,dlm smggu dua ni,aku asyk dgr brita org mati je,kena bunuh la(Gaddafi,anak dia n tntra dia sorg)..ni dlm sukn plak,sume menyayat hati...

anyway,i'll miss both of u...R.I.P...

MARCOS SIMONCELLI


DAN WHELDON


terima kasih sudi baca :)

22 October 2011

~AKU HANYA WANITA BIASA~

"Kpdamu yg akn mnjdi PENDAMPINGKU kelak,trma ksih krna tlh memilihku di antra ribuan bidadari d luar sana yg siap ntk kmu pilih...sedangkn kmu bgitu tahu,AKU HANYA WANITA BIASA,yg sgt jaoh dr kesempurnaan..dsbbkn itu,aku ign kmu tahu,aku bukan wanita yg sempurna,aku sgt byk kekurangan..
MAKA KETAHUILAH...........

Kpdamu yg akn MEMILIHKU kelak,

aku xsebijak SITI KHADIJAH,aku akn sentiasa 'berbuat salah dan begitu menyedihkan'..maka ku pohon darimu,bijaklah mghadapiku,jgn marah padaku,nasihati aku dgn pnuh hikmah,krna bg diriku kaulah pemimpinku,tak akn berani ku mmbangkang pdamu...
Duhai kau yg telh memilihku kelak,..
Igtlah, xselamanya aku akn CANTIK di matamu,ada kalanya aku akn nmpak begitu kusam dan hodoh,mgkin krna aku trlalu sibuk di dapur,myiapkan mkan n minum ntk kamu dan anak-anak kita nanti..INSYAALLAH..
atau mgkin krna sehrian aku mguruskn ISTANA KECIL kita,agr kamu dan anak dpt hidup dgn nyaman n damai...Maka mgkin aku berkesempatan berdandan utk mnyambut kepulangnmu dr kerja..

mgkin kau akn melihatku trsengguk-sengguk saat mndgar keluhan dan ceritamu,bkn krna aku xsuka mnjdi tempatmu menumpahkan sgla rasamu,tp krna semalam saat kau tdur dgn nyenyak,aku xsdetikpun trtidur krna mnjga anak kecil kita yg sedang sakit,dan aku tahu kau letih mncari rezeki ntk kami,Maka xingin ku mngusik sedikit pn lelapmu...Jadi,jika esok pg,kau mndapatiku bgitu letih dan ada lingkaran htam di mataku,maka tetaplah SENYUM padaku,krna kau adlah KEKUATANKU...

Pdamu yg mnjadi NAKHODA dlm hidupku kelak,

aku xsesabar FATIMAH,adakalanya kau akn menemukanku begtu marah,menangis,bkn krna aku mmbangkang padamu,tp AKU HANYA WANITA BIASA,aku jga mmerlukan tmpat utk menumpahkn beban dhatiku,tmpt ntk melepaskn penatku,dan mgkin saat itu,aku xmenemuimu,atau kau bgtu sibuk dgn pkerjaanmu,maka bersabarlah......yg kuperlukan hnyalah belaian dan pelukanmu,..krna bagiku kau adalh titisan embun yg mampu memadamkn sgla resahku...

ataupn adakalanya tgnku akn mencubit dan memukul dgn kasih syg anak kecil kita krna lelah dan penatku d tmbh rengekannya yg xhbis-hbisnya..SUNGGUH bkn ku ign menyakitinya,tp kekadang aku khabisan cara ntk menenangkn hatinya..Maka jgn memarahiku krna tlh myakiti buah hti kita,tp ckup kau usap kepalaku,dan bisikkn kata syg dtelingaku,krna dgn itu ku tahu kau sllo mghrgai smua yg ku lakukan ntk kalian,dan kau akn menemukanku mngis mnyesali prbuatanku pd anak kita,dan aku akn mrsakan ribuan kali rsa sakit dr cubitan yg kuberikan padanya,dan aku brjnji xkan ulanginya lg......

Pdamu yg mnjadi IMAM dlm hidupku kelak,

aku xsecerdas AISYAH,maka jgn pernah bosan mengajariku,mmbimbingku ke-ARAHNYA,walau kdg aku bgitu bebal dan bodoh,tp jgn prnah letih mengajarku... Jgn segan mmbangunkanku di sepertiga malam utk bersamamu bermunajat pd Yg MAHA KASIH...jgn letih mngingatkanku utk terus bersamamu mendulang pahala dlm amalan2 sunnah..bimbing tgnku ke JANNAHNYA,agar kmu dan aku tetap bersatu di dlmnya...

Pdmu yg mnjdi KEKASIH HATI DAN TEMAN DLM HIDUPKU kelak,

seiring berjalannya waktu,kmu akn menemukn RAMBUTKU yg dlunya hitam dan indah,akn menipis dan memutih,KULITKU yg lembut dan licin akn mulai luntur,TANGANKU yg halus akn mnjadi kasar...dan kau xkn menemukanku sbgai WANITA CANTIK yg kau khitbah(meminang) puluhan taon yg lalu..bkn WANITA MUDA yg slalu mnyenangkn hatimu...maka jgn pernah berpaling dariku,krna 1 yg xpernah berubah,bahkn semakin bertmbh sejak dlu,iaitu rasa cintaku padamu...

ketahuilah...tiap hari,tiap jam,tiap minit n tiap saat,telah ku lewati dgn sllo jtuh cinta padamu,maka cintailah aku,DENGAN APA ADANYA AKU....jgn berharap aku MENJADI WANITA SEMPURNA..
MAAFKANKU KRNA AKU BUKAN PUTERI....."AKU HANYA WANITA BIASA".....

~~qeinrywaheeda~~

terima kasih sudi baca :)

05 October 2011

.......hatiku milikmu for forever........



pernahkah engkau hargai
cintaku yang sejati
pernahkah engkau mengertikan diriku ini

betapa hebatnya cintamu
memberiku sejuta pilu
betapa agungnya asmaramu
membuatku terpaku

disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
ku cinta padamu

nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa pantas degupan jantungku 
mungkinkah hatiku milikmu jua
sayang padamu

kanku abadikan dikau
sewaktu kenangan yang manis
yang tak mungkin aku lupa
untuk selamanya

kanku coretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini
agar jadi yang terindah 
dalam hidupku ini






terima kasih sudi baca :)