13 September 2011

Kuatkan,Tenangkan,dan Tabahkan Hatiku Ya ALLaH

Ya Allah Ya Tuhanku
Kau pemilik hati ini..
Kau pemilik jasad ini..
Kau pemilik seluruh alam ini..


Ya Allah Yg Maha Pengampun
Ampuni dosaku..
Aku terlalu leka dengan dunia ini..
Terlalu byk dosaku PADAMU..
Dalam sedar mahupun tak..
Sesungguhnya aku hambaMu yg lemah..


Ya Allah
mungkin inilah ujian dariMU ntkku..
terlalu berat ntk aku menempuhnya..
aku xmeminta ujian sekuat ini..
kerana aku tau kemampuan diriku..


Namun,
KAU lebih mengetahui kemampuan diriku..
dengan ujian,hambaMU ini menjadi kuat..
Setiap ujian ini,KAU kirimkan penawarnya..
Setiap kesedihan ini,KAU kirimkan kebahagian..
KAU YANG MAHA PENGASIH..


Aku menangis dan terus menangis..
Mengenangkan beban yg terpksa aku lalui ini..
Tak siapa pon yg tau lara hatiku ini..
Hanya DIRIMU tempatku mengadu.. 
Biarpun berjuta orang di sisi..
Namun,aku tak bisa meluahkan apa yg terpendam di hati ini..
kerana aku insan yang kerdil..
Hari ini aku menangis lg YA ALLAH
menangisi nsib diriku yg lemah..
seolah2 xsudah ujianMU datang YA ALLAH..


Engkau tenangkanlah hatiku YA ALLAH...
hatiku yang sering runsing memikirkan perihal diri sendiri..
yang tidak sudah2 di uji..
Kasihanilah hambaMU ini..
Kuatkan insan bernama WAHIDA ini..


Kadang2 aku cuba 'berlagak' mcm biasa..
kerana diriku tak mampu meluah pada insan bergelar sahabat..
kerana mereka hanya boleh
MENDENGAR..MELIHAT..BERSIMPATI
namun tidak merasainya..
DIRIKU MERASAI..
DIRIKU MENGALAMI...
DAN AKU ADALAH AKU..


YA ALLAH
andai ini ujianMu yang paling hebat..
berikan aku kekuatan ntk hadapinya dengan tenang..
aku tak ingin mengeluh..
tp ingin meluah rasa hati..
bukan untuk memohon simpati manusia..
tapi memohon simpati,pertolongan dan keampunan DARIMU..
berikan petunjukMU YA ALLAH..


YA ALLAH
Berikan peluang untkku bertaubat..
sebelum diri ini bertemuMU..
Amin Ya Rabbal Aalamin...


terima kasih sudi baca :)

No comments: