18 September 2011

JanJiku pd HaTiKu

assalamualaikum...
hurm,mlm ni,at dis time,aku nk buat 1 perjnjian dgn ati aku ni..

mulai hr ini,saat ini,n ketika ini,aku xkan sebut lg nama DIA,tulis psl DIA n sedih ntk DIA!
aku yakin aku bole survive sendiri...aku dh d keyakinan yg aku cri slma ni
watever yg jd lpas ni,aku ignore..biar la nk jd ape pn kt DIA,nk amek brg aku trus ke,lantak DIA la...dia selesaikan sndiri la dgn ALLAH nnt...

aku rse bahagia lak hdup cmni,bebas...even DIA xsyg aku,tp rmai ag yg syg aku...yg bole bhgiakn aku,KAU ada pe????hrp muka kau je,igt bole bwk smpi ke mati?lama2 pe yg da ni,akn brubah jga sua2 hr nnt.
xguna cintakan seseorg sbb pras rupa,lama2 mkn diri...sume 2 xkekal..

yes,aku da buat perjanjian ni,klu aku sebut lg psl DIA,mksdnya aku da berdosa dgn diri aku sndiri! xjujur..
aku kna pstikan ati aku da trtutup sepenuhnya ntk DIA ag,
no more tears,
concentrate stdy!!





terima kasih sudi baca :)

14 September 2011

PenGuat JiWa

"Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh ALLAH,tidak sedikit pun Allah membenarkan mana-mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya...Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki,di mana ALLAH untuk menjaga kita??
ALLAH seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita. Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki,bermakna ALLAH mahu ambil kita kembali untuk dijagaNYA..
Mengapa masih ragu-ragu?
Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari. Hargailah di atas kesempatan yang ALLAH berikan...
"Sebesar-besar dosa adalah dosa yang dilakukan ketika rasa berdosa melakukannya-Imam Ghazali-"‎






terima kasih sudi baca :)

13 September 2011

Kuatkan,Tenangkan,dan Tabahkan Hatiku Ya ALLaH

Ya Allah Ya Tuhanku
Kau pemilik hati ini..
Kau pemilik jasad ini..
Kau pemilik seluruh alam ini..


Ya Allah Yg Maha Pengampun
Ampuni dosaku..
Aku terlalu leka dengan dunia ini..
Terlalu byk dosaku PADAMU..
Dalam sedar mahupun tak..
Sesungguhnya aku hambaMu yg lemah..


Ya Allah
mungkin inilah ujian dariMU ntkku..
terlalu berat ntk aku menempuhnya..
aku xmeminta ujian sekuat ini..
kerana aku tau kemampuan diriku..


Namun,
KAU lebih mengetahui kemampuan diriku..
dengan ujian,hambaMU ini menjadi kuat..
Setiap ujian ini,KAU kirimkan penawarnya..
Setiap kesedihan ini,KAU kirimkan kebahagian..
KAU YANG MAHA PENGASIH..


Aku menangis dan terus menangis..
Mengenangkan beban yg terpksa aku lalui ini..
Tak siapa pon yg tau lara hatiku ini..
Hanya DIRIMU tempatku mengadu.. 
Biarpun berjuta orang di sisi..
Namun,aku tak bisa meluahkan apa yg terpendam di hati ini..
kerana aku insan yang kerdil..
Hari ini aku menangis lg YA ALLAH
menangisi nsib diriku yg lemah..
seolah2 xsudah ujianMU datang YA ALLAH..


Engkau tenangkanlah hatiku YA ALLAH...
hatiku yang sering runsing memikirkan perihal diri sendiri..
yang tidak sudah2 di uji..
Kasihanilah hambaMU ini..
Kuatkan insan bernama WAHIDA ini..


Kadang2 aku cuba 'berlagak' mcm biasa..
kerana diriku tak mampu meluah pada insan bergelar sahabat..
kerana mereka hanya boleh
MENDENGAR..MELIHAT..BERSIMPATI
namun tidak merasainya..
DIRIKU MERASAI..
DIRIKU MENGALAMI...
DAN AKU ADALAH AKU..


YA ALLAH
andai ini ujianMu yang paling hebat..
berikan aku kekuatan ntk hadapinya dengan tenang..
aku tak ingin mengeluh..
tp ingin meluah rasa hati..
bukan untuk memohon simpati manusia..
tapi memohon simpati,pertolongan dan keampunan DARIMU..
berikan petunjukMU YA ALLAH..


YA ALLAH
Berikan peluang untkku bertaubat..
sebelum diri ini bertemuMU..
Amin Ya Rabbal Aalamin...


terima kasih sudi baca :)

11 September 2011

SeLaMat KemBaLi

assalamualaikum...
alhamdulillah,smpai jugak ke bumi shah alam ni,wlpon semalam hujan lebat
tp driver PANCARAN MATAHARI memg da bes..hee,thnks pak cik 
da dekat 5 bulan aku xupdate blog kesyangan ni,bkn pe,mls nk menulis
xda mood sgt2...mcm2 kejadian menimpa aku,aku rsa berat sgt..hmm

FINAL EXAM(PAPER KE-3)
aku break ngn bf aku,sedih yg teramat,mmg dugaan terbesar untk aku 4 dis sem,dia lgsg xda hati perut,biar aku sorg2,terkapai2,nseb baek ada kwn2 yg bg semangat,klu x,exm aku mst hancur...tiap2 hr air mata je jd teman,
mls da nk ugkit psl apa,yg pentingnya,"DIA MMG DA BOSAN NGN AKU,N DH DA ORG BARU,THT'S Y DIA CRI PASAL JE, SMPAI LA KAMI PUTUS".kn sng klu kau ckp je awal2,kau dh da org laen,n tringin nk couple ngn org baru,kn senang?? xpyh nk wat aku terluka mcm ni..

smpai la blek cuti,hati msih xtenang,ye la,spe XSYG KAN,DH HAMPIR 3 TAON BERSAMA,XSGKA DIA NK TINGGAL MCM NI,DIA JANJI MCM2 DH TP SUME TIPU,MGKN DIA XDA PERASAAN APA2 PON WAT AKU CMNI,DIA TGH HEPI JE SKRG NGN ORG BARU,TP AKU??

biar je la,aku pasti ALLAH MAHA ADIL n ALLAH MAHA PENYAYANG,DIA da bukakkan mata aku ntk lihat diri kau yg sebenar,wlpn aku terkilan,tp aku terima ketentuan ni,.
aku blek umah,keje,semata-mata nk hilangkan stress,tup2 "DUGAAN LEBIH BESAR MENDATANG,DIA DA BERPUNYA",luluh hati aku,xtau nk kata cmne,depan mak aku nges,aku cerita semua yg dh berlaku,mak je penguat semangat aku time 2..

PESANAN MAK: TIAP2 HARI MAK DOA ANAK MAK DPT JODOH YG TERBAEK,BERIMAN,N SEKRG DIA DA TUNJUK,MKNANYA BUKAN DIA JODOH KAMU...LUPAKAN DIA,N TUMPU STUDY,BG DAPAT KEJA ELOK2..MSTI ADA JODOH NTK KTE 1  HR NNT..JGN 'TERIAK' NTK DIA,XDA GUNA,DIA TGH SERONOK KT SANA,KTE YG SEDIH..

aku benti keja kt kedai butik,n cri keja baru kt TASKA,seronok jaga bby,comel2 sume..tiap2 hr mndikn dorg,bg susu,tdurkan,aku rsa tenang tgk baby2 ni..sekurg2nya tekanan aku da mula hilang cket demi cket..
ni ANAK kesayangan aku..."MARYAM IZZATI",mnja btol dgn aku..sehari xtgk,xkeruan aku jdnya..




AKHIRNYA,luka da kembali pulih wlpon xsepenuhnya..

JUMAAT(9/9/11)
kucing kesayangan"JIMMY" mati,sedih sgt2,sedih tgk dia sket,xlalu mkn,bdn da kurus,g hospital pon,ttp xsembuh..last2,mati hr JUMAAT,dpn kami 1 fmly,
aku ngn adek nges xyah ckp,sunyi rse xda dia,sllo dia la dok ikut p sana cni,..:(

KESIMPULAN: npe sume yg aku syg tingglkan aku??? npe nk biar aku sunyi lg??renung2kan dan selamat beramal~~~..

terima kasih sudi baca :)